6 Şubat 2022

Çöplüğün Generali Oya Baydar Ücretsiz PDF E-Kitap indir oku


Fiyatı: 17,88 TL
Yazarı: Oya Baydar
Çevirmen: Oya Baydar

Çöplüğün Generali indirmek veya okumak için sitemize hoşgeldiniz. Sizlere yazarı Oya Baydar olan ve Can Yayınları yayınevinin yayınlamış olduğu, sayfalık Çöplüğün Generali eseri hakkında PDF paylaşımı yaptık. Bu eser Edebiyat kategorisinde yer almaktadır. Çöplüğün Generali ücretsiz PDF indirmek veya okumak için yukarıda veya aşağıdaki butonlara tıklayarak indirip okuyabilirsiniz.
Çöplüğün Generali TIKLA PDF İNDİR !

Çöplüğün Generali Yazarı Kimdir ?

Çöplüğün Generali yazarı Oya Baydar 'dır. Oya Baydar yazdığı bu eserle Yunus Nadi Ödülleri almıştır. Bu eser Edebiyat kategorisinde olup, Türkiye Roman türündedir.

Çöplüğün Generali PDF indir oku

Çöplüğün Generali indirmek için yazımızdaki butonları kullanmanız yeterli. Can Yayınları yayınevi tarafından yayınlanan, sayfalık esere butonlardan ulaşın.
Çöplüğün Generali TIKLA PDF İNDİR !

Çöplüğün Generali TIKLA PDF İNDİR !
Çöplüğün Generali, hayalî ancak bize çok tanıdık bir ülkede geçiyor. İşte bu ülkede, günün birinde, çöplüklerde, boş arazilerde gömülüp bırakılmış bombalar, mermiler bulunmaya başlar. Bu durum bir yazarın dikkatini çeker ve yazar, bu konunun çevresinde bir roman yazmaya koyulur. Ne var ki romanını tamamlayamadan kaybolacaktır.

Sesimi duyurabilmek için bağırmaya başlıyorum: O gün, orada olanları bilen biri var! O gün orada olanları hatırlayan biri var! Her şey yazılmış, her şey anlatılmış! Yazılmayan, anlatılmayan ne kalmışsa onları yaşamış biri var: O gün, orada ne olduğunu anlatacak biri var! Sesim yeryüzüne, gökyüzüne yayılıyor. Burası o kadar ıssız, o kadar uzak, o kadar insansız ki, çığlığımı kimse duymuyor.


İnce Kapak:

Sayfa Sayısı: 264

Baskı Yılı: 2015


e-Kitap:

Sayfa Sayısı: 186

Baskı Yılı: 2009


Dili: Türkçe
Yayınevi: Can Yayınları Çöplüğün Generali TIKLA PDF İNDİR !

31.07.2019

şaşırtmadı

Epey bir süre erteledim almayı, aldığımdaysa okumayı,bitmesinden korktum.O gün gelip okuduğumdaysa eski dostumdan hiç bir iz yoktu kitapta.Dostum diyorum çünkü tanıyordum Oya baydar'ı.'o' nun erguvanlarını, kedilerini, yitik oğullarını, kaybetmiş devrimcilerini... kedilere beni aşık eden 'o'ydu... kitabın başında; "tamam" dedim, başka bir yazar gibi yazmış, onun için ondan hiç bir eser yok, fakat kitap ilerledi, bitti... oya baydar yoktu,talımsı bir tat bıraktı.Diğer kitaplarını da okumanızı önerebilirim sevgili okurlar.


09.06.2010

Lütfen Diğer Kitaplarını Okuyun

Bugün tesadüfen okudum Koray O.'nun Çöplüğün Generali ile ilgili yazısını. Bende ne büyük bir hayal kırıklığı yaşatmış bir kitaptır bu. Özellikle diğer kitaplarını çok severek okuduğumu düşünürsek. Çöplüğün Generali'nin yayınlanmasını sabırsızlıkla beklemiş, çıkar çıkmaz da hemen alıp okumuştum. Sonra da hiç mi hiç beğenmediğimi yazmaya yüreğim yetmemişti.
Şimdi Oya Baydar okumaya Çöplüğün Generali ile başlama şanssızlığını yaşamış Koray O.'ya hararetle tavsiye ediyorum Kayıp Söz, Erguvan Kapısı ve Sıcak Külleri Kaldı'yı. Beğeneceğini umuyorum.


30.04.2010

Çöplüğün Generali, Bir Oya Baydar Romanı

Öncelikle şunu söylemeliyim ki, bu bir kitap tanıtımı ya da bir eleştiri değil. Sadece romanı okudum ve okurken bir yandan notlar aldım. Sadece, bu notların biraz derlenip toplanmış hali. Bunları paylaşmak istiyorum.

Daha önce Oya Baydar'ı okumamıştım. Benim için, Türk Romanı'nın ve Türk Solu'nun dikkate değer isimlerinden biri olmuştur. Bir de, geçtiğimiz günlerde Taraf Gazetesi'ndeki köşesinden, yine aynı gazetenin genel yayın yönetmeni olan Ahmet Altan'a kızdığı için (şimdi olayı burada anmak gereksiz) istifa ettiğini biliyorum.

Yeni açılan ve bence gelecek vadeden (benim www.yazar.com'daki zamanında yaptığımız çalışmalara da benzediğinden sempati duyduğum) bir site olan www.sabitfikir.com'da, Oya Baydar'la bu roman hakkındaki röportajı dinledikten sonra hemen alıp okumak, ihmal ettiğim bu yazarla tanışmak istedim.

Çöplüğün Generali, içinde bitmemiş bir romanı da barındıran, roman içinde roman tekniğiyle yazılmış. Bu bitmemiş roman, bütün eserin ilk bölümünü (yarısından fazlasını) oluşturuyor. Her yerinde bombaların ve mermilerin gömülü olduğu ülkeden, birbirini takip eden bazı patlama ve bu patlamalara ucundan kıyısından bulaşmış insanların başına gelenleri anlatan, bölümlerden oluşan bir hikayesi var.

Bu ilk bölümün, iyi olmadığını düşünüyorum. Yani romanın asıl kahramanını etkileyen bu roman beni etkilemedi. Hem de, şu Ergenekon Davası kapsamında bulunan silahları her akşam haberlerde izliyor olmama rağmen, etkilemedi. Etkilemedi çünkü, hikayelerin nasıl biteceğini daha ilk baştan biliyoruz, ve bu sonunu bildiğimiz hikayedeki karakterler de, öyle bizim ilgimizi çekebilecek ilginçlikte değil. Bunlar, enteresanlık barındırmayan, alelade hikayeler olmuş.

Kitabın ikinci bölümünde ise ne bir polisiyedeki heyecan, ne de klasik bir romandaki derinlik var. Raslantı eseri, Eski Şehir'den kalma çöplüğü bulan ve orasıyla ilgili araştırma yaparken başından geçenleri anlatan bir bilim adamını anlatıyor bölüm. Zaten romanın asıl karakteri de, adamımız.

Romanın kahramanları ve bunların aralarındaki ilişkiler malesef bir romanda görmek isteyeceğimiz derinlikte olmadığından okurken doyurmuyor. Olaylar da bu "üstünkörü" geçişten nasibini almış zaten.

Yazarın röportajında da söylediği gibi "Gerçek olaylar, kurgu olaylardan daha aşırı, daha az inandırıcı geliyor insanlara" fikrine katılıyorum. Ama bu mottoyu romanda o kadar sık tekrarlıyor ki, "Yeter yahu! Anladık!" diyesi geliyor insanın. Bir şey, bazen okuyucuya küçük küçük verilmeli, gözümüze sokulması insanda aptal yerine konuluyormuşuz hissi yaratıyor.

Roman, belli ki, Ergenekon Davası'ndan etkilenmiş bir yazarın kaleminden çıkmış. Roman boyunca bu davaya ilişkin direk temaslardan kaçınılmış olmasını ise takdir ediyorum.

Çöplüğün Generali'nin insana çok zevk veren bir roman olduğunu söyleyemeyeceğim. Belki, yazarın kendisinin de ifade ettiği gibi, "Kurgusu düz" bir roman olmasından, belki söylemek istediği şeyin çok derinlikli işlenmemiş olmasından... Ancak Çöplüğün Generali, insanlara tavsiye edebileceğim bir roman değil.

Çöplüğün Generali TIKLA PDF İNDİR !

Kategori; Edebiyat
Tür; Türkiye Roman
Etiketler; Edebiyat, Roman, Türkiye Roman, Çöplüğün Generali, Oya Baydar

Yorum Gönder