20 Aralık 2021

Kör Ayna Kayıp Şark Nurdan Gürbilek Ücretsiz PDF E-Kitap indir oku


Fiyatı: 21,13 TL
Yazarı: Nurdan Gürbilek
Çevirmen: Nurdan Gürbilek

Kör Ayna Kayıp Şark indirmek veya okumak için sitemize hoşgeldiniz. Sizlere yazarı Nurdan Gürbilek olan ve Metis Yayıncılık yayınevinin yayınlamış olduğu, sayfalık Kör Ayna Kayıp Şark eseri hakkında PDF paylaşımı yaptık. Bu eser Edebiyat kategorisinde yer almaktadır. Kör Ayna Kayıp Şark ücretsiz PDF indirmek veya okumak için yukarıda veya aşağıdaki butonlara tıklayarak indirip okuyabilirsiniz.
Kör Ayna Kayıp Şark TIKLA PDF İNDİR !

Kör Ayna Kayıp Şark Yazarı Kimdir ?

Kör Ayna Kayıp Şark yazarı Nurdan Gürbilek 'dır. Nurdan Gürbilek yazdığı bu eserle Erdal Öz Ödülleri almıştır. Bu eser Edebiyat kategorisinde olup, Edebiyat İnceleme türündedir.

Kör Ayna Kayıp Şark PDF indir oku

Kör Ayna Kayıp Şark indirmek için yazımızdaki butonları kullanmanız yeterli. Metis Yayıncılık yayınevi tarafından yayınlanan, sayfalık esere butonlardan ulaşın.
Kör Ayna Kayıp Şark TIKLA PDF İNDİR !

Kör Ayna Kayıp Şark TIKLA PDF İNDİR !
Kör Ayna, Kayıp Şark edebiyata yön veren endişelerden söz ediyor. "Endişe" derken yalnızca yazarın değil, okurun da yabancısı olmadığı,başkalarına bir şeyler anlatmaya çalışan hemen herkesin yakından tanıdığı huzursuzluğu kastediyorum. Anlatmak istediğimi iyi anlatabilecek miyim? Etki altında mı kalacağım yoksa? Karşımdaki anlayabilecek mi beni? Kendimi boşuna elverecek, başkalarının gözünde küçük mü düşeceğim? Anlattıklarımı dinlediktensonra başkaları ne düşünecek hakkımda?
(Tanıtım Bülteninden)



Sayfa Sayısı: 248

Baskı Yılı: 2016


Dili: Türkçe
Yayınevi: Metis Yayıncılık Kör Ayna Kayıp Şark TIKLA PDF İNDİR !

16.11.2006

Aynanın gözleri açılsın, şark bulunsun!

Theodor W. Adorno, "Minima Moralia" adlı kitabında şöyle diyor: "Düşüncenin nesnesiyle gerçekten ilişki kurabilmiş olduğunun ilk kanıtı, çok geçmeden çevresinde başka nesnelerin de billurlaşmasıdır". Nurdan Gürbilek'in çoğu yazısını okuduktan sonra aklıma bu sözlerin gelmesi tesadüf olmasa gerek. Bir Gürbilek kitabı okumamın ardından, iki ya da üç kitap okumuş gibi hissetmem de bununla ilgili olmalı. Düşüncenin nesnesiyle ilişki kurabilmesinin kolay olmadığını, ciddi bir emek ve yoğun bir birikim gerektireceğini biliyoruz. Nurdan Gürbilek, bu birikimini, tartışma yaratacak önemli saptamalarla anlamlı kılıyor. Kitaplarındaki yazılar, kendinden dilimli bir meyvenin, biri diğerinin aynısı olmayan ama aynı meyveyi var kılan dilimleri gibi hem "bütün", hem de bütünün bir parçası. Yayımlanan son kitabı "Kör Ayna, Kayıp Şark"ta da durum bundan farklı değil!<br>
Tüm yazılar okunduktan sonra, kitabın en dikkat çekici vurgularından birinin, yazarın "Giriş" te de sözünü ettiği "değer" problemiyle ilgili olduğu anlaşılıyor. Gürbilek, iyi romanı kötü romandan ayırmak için kullanılacak en önemli ölçütün, metnin "endişe"yle ya da huzursuzlukla girdiği ilişkinin niteliği olduğunu söylüyor. Endişeyi uzaklaştırıp huzursuzluğu yok saymaktansa, bu ruhsal çatışmaları gören ve gösteren yapıtların "daha iyi", "daha olgun" ve "daha zorlu" olduğunu düşünen yazar, Harold Bloom'un "etkilenme endişesi" kuramından güç almış gibi görünse de, yazıların bütününe yayılmış bir "hakikat" vurgusu nedeniyle, René Girard'ın "Romantik Yalan ve Romansal Hakikat" adlı kitabının etkisi kendini daha yoğun olarak hissettiriyor. Bana öyle geliyor ki bu, "endişeyi gösteren metin "değerlidir" görüşü, kitabın bir bütünlük kazanmasını ve yazarın ele aldığı metinlerle alışverişe girmesini sağlamasına karşın, edebî metinlerin "değer"i konusunda tartışmalara yol açacak nitelikte.<br>
Kitapta en çok sevdiğim yazılar Vüs´at O. Bener ile Leylâ Erbil´in yapıtları hakkındaki yazılardı. Bu yazılarda da, "endişe" vurgusu ve değer sorunu ana izlek olmayı sürdürüyor. Bener'in anlatıcısının, anlatma isteğiyle, anlatmanın saçmalığına ve anlatının sahteliğine olan inancı arasında gidip geldiğini belirten Gürbilek, bu iki duruşun gergin etkileşiminin Bener'in anlatılarını farklı kıldığını belirtiyor, ki bu bence çok isabetli bir görüş. Leylâ Erbil'in "Çiftkalpli Yapıt"ında da "kendi" ve "öteki" arasındaki gelgit sergilenmiştir yazara göre. Erbil'in, bir karakterini olumsuzlayarak, bu çiftkutupluluğunun yol açtığı endişeyi o karakterin sırtına yükleyerek huzursuzluktan kaçmadığını, "yalan"ı kendi yapıtında arayarak, "kendi"nin "öteki"yle kirlenmiş doğasına yakından bakmayı denediğini belirtiyor Gürbilek, her iki yazarın da "hakikat arayışı"na girmeleriyle "değerli" metinler oluşturduğu görüşünde.<br>
Nurdan Gürbilek, "Kör Ayna Kayıp Şark"ta da, diğer kitaplarında olduğu gibi önemli saptamalarda bulunuyor ve yeni tartışma alanları açıyor. Edebi metinlere, "bireysel-toplumsal", "ben-öteki" ya da "özgünlük-taklit" gibi karşıtlıkların yol açtığı endişe temelinde yaklaşan ve bir "değer ölçütü"ne ulaşan yazar, bu kitabında da metinlerin çevresinde değil "içinde" dolaşmayı başarmış görünüyor. Okuyun, okutun!

Kör Ayna Kayıp Şark TIKLA PDF İNDİR !

Kategori; Edebiyat
Tür; Edebiyat İnceleme
Etiketler; Edebiyat, Edebiyat İnceleme, Kör Ayna Kayıp Şark, Nurdan Gürbilek

Yorum Gönder